Днів
Годин
Хвилин
Секунд

2-га Міжнародна виставка автотранспорту для бізнесу


26 - 28 травня 2021 року • Україна, Київ, МВЦ, Броварський пр-т, 15

Яким бачать український авторинок в 2021 році провідні оператори. Прогнози ринку

news
Спад чи підйом? Чи зростатиме ринок і що може перешкодити його зростанню? Своїми прогнозами та очікуваннями на 2021-й рік з читачами AUTO-Consulting діляться провідні оператори вітчизняного автомобільного ринку.
Яким бачать український авторинок в 2021 році провідні оператори. Прогнози ринку
У прес-службі компанії "АВТ Баварія Україна" - офіційного імпортера автомобілів BMW, Mini, Rolls-Royce, Aston Martin AUTO-Consulting повідомили, що в умовах, що склалися досить складно прогнозувати обсяги на рік. Але для себе в компанії поставили за мету в 2 500 автомобілів в 2021 році. У минулому 2020 році «АВТ Баварія Україна» вдалося передати клієнтам 2 200 автомобілів, при цьому частка ринку склала майже 2,5%.

Комерційний директор представництва Групи PSA в Україні (Peugeot, Citroen, Opel, DS) Олексій Невадовський повідомив AUTO-Consulting, що плани його компанії, як і в попередні роки пов'язані тільки з новими вищими цілями. У 2020 році Група PSA зайняла 8,5% ринку України. Всі бренди показали зростання, в порівнянні з 2019 роком (Peugeot + 28%, Citroen + 25%, Opel + 84%, DS + 285%). У 2021 році в компанії мають намір максимально близько наблизитися до 10% частки ринку.

2020 рік був першим повним роком продажів для DS і Opel. У 2021 році Група PSA планує закріпити успіх і вивести на ринок нові затребувані моделі, які допоможуть побудувати правильне сприйняття брендів і зробити нових власників більш знайомими і закоханими в ці марки. Цьому сприяють запуск нових технологічних моделей і нових супутніх послуг.

У бренд-менеджера компанії "Прайд Мотор" - офіційного дистриб'ютора автомобілів Honda Андрія Дашко плани на 2021 р помірно оптимістичні. У компанії планують збільшити обсяг продажів, у порівнянні з 2020-м роком, на 20%. З огляду на всі обставини, в "Прайд Мотор" дистанціюються від того, щоб продажі автомобілів Honda досягли частки в 1% українського ринку.
 
Що ж заважає зростанню вітчизняного автомобільного ринку?

На думку директора з продажу компанії "ММС Україна" (імпортер автомобілів Mitsubishi) Сергія Байдачного, зростанню ринку може перешкодити повторний локдаун, оскільки клієнти в Україні не готові до онлайн-покупок авто. Затримки на митниці і погані погодні умови обмежують пропозицію, що також негативно впливає на продажі. Продовжують негативно впливати на вітчизняний ринок неконкурентні вимоги до нових і б/у автомобілів. Наприклад, вимоги щодо безпеки, екологічнх норм, мови інтерфейсу, сертифікації, сплату податків і зборів, точкам продажу відносяться виключно до продажу нових автомобілів. У той час, як імпорт б/у, а найчастіше - аварійних автомобілів, набуває катастрофічних обсягів. Відповідно, навала таких автомобілів серйозно впливає на вартість б/у автомобілів на внутрішньому ринку. Як результат маємо низьку ймовірність швидкої заміни автомобілів, навіть через власні програми трейд-ін або кредитування.

Пан Дашко вважає, що відповідь на питання "що заважає зростанню ринку?", очевидна. Якщо коротко, то економічна ситуація в країні, скачки курсу валют, навала битих і б/у автомобілів з США, Європи, Кореї. А також - «спрощеність» легалізації подібних автомобілів в Україні.

У прес-службі компанії "Порше Україна" - офіційного імпортера автомобілів Audi, Volkswagen, Seat, AUTO-Consulting повідомили, що зростанню вітчизняного ринку, заважає кілька факторів. Зокрема, це - нерегульований ринок автомобілів з пробігом, нестабільна економічна ситуація і, безумовно, наслідки пандемії.

В "АВТ Баварія Україна" вважають, що заважає, безумовно економічний спад і обмеження, пов'язані з пандемією. Але тут сподіваються, що вони зникнуть протягом 2021 року і ринок повернеться до позитивної динаміки.
 
У прес-службі компанії "Рено Україна" також бачать проблему в дуже великому ринку б/у авто, а також - у відсутності контролю з боку держави за цим ринком і технічним станом таких автомобілів. Не останню роль відіграє зниження купівельної спроможності через наслідки коронавирусу, а також - ризики девальвації.

На думку Олексія Невадовского, розвитку вітчизняного ринку заважає зростання імпорту б/у автомобілів з Європи і США. На жаль, дослідження показують, що імпорт дуже сильно впливає на вік автопарку, показники середнього пробігу автопарку в Україні. Не завжди «перевага» в ціні, яке може отримати клієнт, виправдано ризиками, пов'язаними з безпекою, якщо говорити про імпорт автомобілів з США. Вибираючи для себе б/у автомобілі, які здаються більш привабливими в ціні, покупці не замислюються над подальшим змістом даного автомобіля. Адже якщо зробити вибір на користь нового автомобіля, ви отримуєте гарантію 3 роки або 100 тис км (в залежності від того, що настане раніше), вам завжди доступна широка дилерська мережа і впевненість в професіоналізмі працівників СТО. Також для власників автомобілів Брендів Групи PSA у віці 2-х і більше років діє знижка на ТО. Крім того, офіційні сервіси пропонують масу програм лояльності і знижок для економії і комфорту клієнтів.

Тому якщо задуматися над усіма перерахованими вище факторами, то теперішня економія при покупці б/у автомобіля не зіграє на руку при подальшій його експлуатації, - упевнений пан Невадовський.
 
Прогноз ринку на 2021-й

Незважаючи на всі наші реалії, прогнози автомобільних операторів на 2021 рік можна назвати, в цілому, оптимістичними. Або - стримано оптимістичними.

У прес-службі компанії "АВТ Баварія Україна" не бачать передумов для зростання автомобільного ринку України в цілому. На їхню думку, швидше за все, збережеться невеликий приріст в сегменті Преміум. При цьому, масовий сегмент, в кращому випадку, залишиться на рівні попереднього 2020 року.

Сергій Байдачний прогнозує, що ринок покаже зростання 10-12% від обсягу 2020 року.

Олексій Невадовський в 2021 році очікує зростання ринку пасажирського + комерційного транспорту на 15%, в порівнянні з 2020 роком. І в Групі PSA вірять в те, що ситуація в Україні буде супроводжувати зростання.

На думку Андрія Дашко, обсяг українського ринку нових автомобілів продемонструє в 2021-му невелике зростання. Він цілком може досягти рівня продажів в 95 000 нових автомобілів.

З таким прогнозом згодні і в прес-службі компанії "Порше Україна". Тут вважають, що ринок, швидше за все, залишиться стабільним - приблизно на рівні минулого року: 95 тис. легкових автомобілів і близько 9,5 тис. комерційних авто.

У прес-службі компанії "Рено Україна" оптимістичніші. Тут сподіваються, що ринок в цьому році нарешті перетне позначку в 100 тис. нових автомобілів.

Як бачимо, прогнози ринку у провідних операторів цілком оптимістичні. Так, що 2021-й обіцяє бути цікавим і насиченим.
 
Джерело